Шумоізоляція «больових точок» транспортного засобу

5/5 голосов: 1

Безумовно, будь-який автомобіль включає в себе масу джерел шуму. Якщо в автомобілях бізнес класу ще на етапі виробництва акустичним характеристикам машини приділяється особлива увага, то в найбільш доступних для людини моделях захисту від шуму зазвичай дуже мало. Фахівці радять не економити на власному комфорті. Правда, сьогодні на вітчизняному ринку є елітні матеріали цілком за доступними цінами. Обробка ними окремих частин машини – запорука гарного самопочуття і нешкідливості перебування у транспортному засобі.

Зони формування і проникнення шуму

Боротьба з підвищеним рівнем шуму здійснюється за двома основними напрямками - це зниження вібраційної складової в загальній структурі звуковий навантаження й обмеження попадання в салон шуму від зовнішніх джерел. При виборі шумопоглинаючих та ізоляційних матеріалів для автомобіля слід виконати невелику аналітичну роботу. Насамперед, виділимо важливі з точки зору шумоутворення секції і пов'язані з ними проблеми:

  • моторний відсік: робота двигуна, механічне деренчання;
  • двері: шум вітру, механічне деренчання і звукова вібрація;
  • стать: дорожній шум, шум трансмісії і поширення зайвого тепла (холоду);
  • перегородка моторного відсіку: надлишок тепла, дорожній шум, шум двигуна;
  • багажник: дорожній шум, механічне деренчання і звукова вібрація;
  • задня частина кузова: механічне деренчання і звукова вібрація;
  • стеля: шум вітру і зайве тепло (холод);
  • передня панель: механічне деренчання пластику, скрипи.

Вивчивши посекційно проблемні точки в автомобілі, необхідно визначитися з потребою в окремих заходи по боротьбі з шумом або провести комплексну обробку поверхонь, що піддаються негативному впливу. Спробуємо в стислому вигляді презентувати основні способи та засоби забезпечення акустичної безпеки в кожному з представлених місці.

Ізоляція підкапотного простору

Щодо усунення або істотного зниження первинного і вторинного шуму від роботи силового агрегату можна обмежитися точкової замком капота та пластини перегородки, а можна застосувати метод повного капсулювання. Він полягає в максимальному замиканні звукових коливань у зоні їх виникнення і встановлення бар'єру для їх поширення назовні - в салон і навколишній простір. І в тому і в іншому випадку не обійтися без установки засобів поглинання вібрацій, що неминуче виникають при роботі кривошипно-шатунного та інших механізмів, зосереджених під кришкою капота. Для цих цілей підійдуть поглиначі товщиною 2-2,5 мм, які наносяться на плоскі поверхні навколо двигуна. Для крил краще використовувати більш щільний і твердий матеріал, призначений для криволінійних поверхонь. Кріплення можна додатково прокласти демфирующими елементами. Поверх вібропоглинача встановлюється шар теплошумоизолятора товщиною 10-15 мм., як правило, на основі пінополіуретану.

Шумозахист дверей автомобіля

Каркас дверей з її внутрішньої сторони обробляється демпфуючими і шумопоглинаючими компонентами. Проте для цієї частини корпусу таких заходів буде недостатньо. Наявні в її конструкції елементи склопідйомників і механізм відкривання і фіксації також вимагають відповідних маніпуляцій з підвищенням щільності і жорсткості їх зчленувань. Крім того, звернути увагу доведеться ще і декоративну обшивку та можливу наявність динаміків аудіосистеми. Що стосується обшивки, то буде незайвим проклеїти її з внутрішньої сторони тонким шаром (близько 1 мм) комбінованого матеріалу з звукопоглинаючими та ущільнювальними властивостями. Динамік ж повинен жорстко кріпитися до спеціального твердому подіуму і прокладатися з усіх боків виброшумопоглощающим покриттям. Всі ці кошти дозволять мінімізувати вплив зовнішніх факторів, структурного шуму і мультимедійних пристроїв.

Обробка поверхні підлоги.

Опорну поверхню салону можна віднести до одного з найбільш завантажених ділянок транспортного засобу в плані взаємодії з повітряними потоками, відбитими від дорожнього покриття хвилями, збудниками шуму і вібрацій в трансмісії, колеса, вихлопній системі. Тому підлогова поверхня повинна бути надійно захищена. Для цього застосовують вібростійкий матеріал з високою щільністю і товщиною близько 2-3 мм. Для зниження рівня проникнення звукових коливань застосовують сучасні засоби на пенополиэтиленовой або пінополіуретанової основі товщиною 8-10 мм. При цьому важливо добирати матеріал, що володіє до всього іншого теплоізоляційними якостями.

Підвищення ефективності прегородочного щита

Головна перешкода на шляху поширення акустичних і механічних коливань від роботи двигуна в салон припадає на пластину, що відокремлює ці дві частини кузова. Як вже згадувалося, при капсулировании або виконання обмежувальних заходів вона покривається захисним шаром з боку подкапотной частини. Тим не менш і з боку салону цей елемент піддається ретельній обробці. Це стандартна «парочка» вібропоглинача і 10 мм шумоізоляції.

Звукоізоляція багажного відсіку

Для усунення негативних віброакустичних явищ в основному багажне відділення піддають захисту в двох площинах: з внутрішньої сторони кришки і підлогову частина під обшивкою. При формуванні шумозащитного компонента кришки можна цілком орієнтуватися та аналогічну деталь капота. Для опорної поверхні можна порекомендувати в якості перешкоди виникнення вібрацій битумсодержащие вироби товщиною близько 2 мм, А для усунення шумових ефектів використовують традиційну шумозахист 10-20 мм перерізу.

Усунення шумів в задній частині автомобіля

У задній частині машини в залежності від типу її кузова може бути розміщена п'ята двері або полку. І в тому і в іншому випадку необхідно між обшивкою і металевим підставою додатково прокладають демпфуючий і прокладочний матеріали. При цьому в якості останнього краще задіяти засіб, що перешкоджає виникненню скрипів і так званих «цвіркунів», наприклад, маделін. При наявності динаміків сабвуфера можна вдатися до маленької «хитрощі». Вона полягає в пророблення в задній полиці отворів, встановлення в них металевої сітки і обтягивании лицьовій частині оббивним матеріалом. У цьому випадку звукова енергія не буде повністю реагувати на елементи заднього відсіку, викликаючи їх коливання і всілякі сторонні перешкоди, а вільно проходити в салон без істотних перешкод і спотворень. Власникам п'ятидверних авто не варто забувати і про регулювання замків та разболтавшихся петель, а також вчасно міняти ущільнювальну гуму.

Підвищення ізоляційних властивостей даху

Під час руху автомобіля при роботі акустичної системи декоративна стеля починає вібрувати, тим самим збільшуючи рівень внутрішнього шуму в салоні. Однак, якщо між дахом та декоративною оббивкою встановити проміжний ізолятор, вібрація стелі буде зведена практично до мінімуму. В якості такого компонента можуть застосовуватися вібро - або шумопоглинаючі або комбіновані вироби невеликої товщини і питомої маси. Останнє пояснюється місцем їх розташування і ймовірністю відклеювання і нещільного прилягання до базової площини, що може нівелювати користь від їх присутності.

Усунення «звукового супроводу» приладовій панелі

Приладова панель або торпедо являє собою литу пластикову деталей до якої кріпляться або прилягають різні інші елементи оздоблення передньої частини салону. Щоб нейтралізувати звук від їх переміщення або дотику всі наявні деталі прокладають ущільнювальними засобами, що володіють деякою мірою і шумозахисними властивостями. Для цього зазвичай виготовляють смужки завтовшки 4-5 мм і шириною 10-15 мм, з допомогою яких створюється система з обмеженим відносним зсувом і погашенням жорсткого взаємодії стиків і поверхонь. Не можна забувати і про другорядних джерелах неприємних звуків, до яких можна віднести пристрої терморегуляції (клімат-контроль, пічка, кондиціонер) та кабелі електропроводки автомобіля. Перші захищаються тонким (1-2 мм) демпфером, другі збираються в пучки, загортаються в ущільнювальний, стійкий до зовнішніх впливів, матеріал та закріплюються всередині панелі. Незайвим в цій частині внутрішньої обробки буде обробка засобом, перешкоджає появі скрипів.

Як можна переконатися з представленого матеріалу, домогтися позитивного результату, бездумно застосувавши перший-ліпший матеріал, неможливо. Тим більше не дозволять вирішити проблему підвищеного шуму саморобні і непризначені для цього покриття. Щоб Ваша праця і вкладені кошти не витрачалися нанівець, все ж доведеться трохи вникнути в суть питання. Другою умовою успішного тюнінгу стане покупка необхідного комплекту в надійному місці, зокрема на інтернет-майданчику провідного ритейлера автоаксесуарів - компанії DDaudio (подивитися всі матеріали для шумоізоляції авто).

Безкоштовна доставка

Оптом і роздріб

Власний склад

Купівля в кредит

КУПИТИ В РОЗСТРОЧКУ БЕЗ ПЕРШОГО ВНЕСКУ

  • Початковий внесок - 0%
  • Сума покупки - до 50 000 гривень
  • Ніяких довідок про доходи - тільки наявність карти Приватбанку
  • Термін кредитування до 2-х років.
  • Ніяких прихованих платежів.
  • Переплата в місяць всього 2.9% від вартості товару

Як купити тюнінг та автоаксесуари в кредит?

  • Вибираєте товар, тисніть "додати в кошик" (сума покупки повинна бути не менше 500 гривень).
  • Оформляєте замовлення, зазвичай (але вибираєте вид оплати "Розстрочка ПриватБанк").
  • В анкеті Приватбанку, заповнюєте Ваш номер карти і інші дані
  • Банк автоматично видає Вам кредит. Якщо у Вас не вийшло чи була відмова, то наберіть оператора Приватбанку і вони в телефонному режимі включать Вам функцію кредитування. І повторіть спробу ще ращз

Якщо рішення позитивне, ми пересилаємо товар транспортною компанією "Нова Пошта".

Вхід на сайт

Замовлення зворотного дзвінка

Питання по товару

ВІДПОВІДАЄМО НА ЗАПИТАННЯ з 9.00 до 20.00, крім СУБОТИ та НЕДІЛІ.